Hvordan søker du på helse- og omsorgstjenester?
Søknadsskjemaet heter "Søknad om helse- og omsorgstjenester".
Du skal bruke det digitale søknadsskjemaet
Hvis du ikke kan søke digitalt finnes det en papirversjon du kan bruke. Papirversjonen av skjemaet må skrives ut og sendes inn pr post eller leveres på Brukerkontoret. Ikke send sensitiv informasjon pr. epost.
Vi kan hjelpe deg med utfylling av skjemaet hvis du har behov for hjelp.
Samtykke
Når du sender inn søknaden, må det følge med et informert samtykke.
Det betyr at den som samtykker, har fått god nok informasjon til å forstå hva søknaden handler om – og derfor kan si ja på en trygg og frivillig måte.
Samtykke kan gis av:
- Søker selv
- En pårørende eller verge, hvis søker ikke kan samtykke selv
Samtykket er en del av søknadsskjemaet.
Hva skjer når søknaden er sendt inn?
- Etter at Brukerkontoret har mottatt søknad på tjenester blir du kontaktet for oppfølging av søknaden. Hovedsakelig skjer dette ved et avtalt hjemmebesøk.
- Kommunen skal behandle saken så raskt som mulig.
- Hvis saken ikke kan avgjøres innen 4 uker, så skal du få skriftlig beskjed om grunnen til dette. Det skal samtidig opplyses om når det forventes at du får svar.
Når får du svar på søknaden?
- Når søknaden er ferdigbehandlet, fattes det et skriftlig vedtak.
- I vedtaket beskrives hvilken tjeneste som tildeles og hva som er begrunnelsen for vedtaket eller avslaget.
- Vedtak om tjenester blir fortløpende evaluert og ved behov fattes nytt vedtak.
- Vi sender deg vedtaket når søknaden din er ferdig behandlet.
Søknadsskjema om helse- og omsorgstjenester
Søknad om helse- og omsorgstjenester - papirskjema som kun brukes hvis du ikke kan sende inn digitalt skjema. (PDF, 195 kB)