Trenger vedtak for å bruke aktivitetstilbud på dagsenteret på Namdalseid

Hjemmeboende som ønsker å benytte aktivitetstilbudet på dagsenteret på Namdalseid helsetun vil fra 30. oktober 2024 trenge vedtak fra Brukerkontoret.

Det faste dagtilbudet foregår hovedsakelig på onsdager og torsdager i dagsenteret sine lokaler.

Vedtak skal sikre tilbudet til de med størst behov

Dagaktivitetstilbudet ved Namdalseid Helsetun er fra og med 30. oktober 2024 vedtaksbasert slik det er i resten av kommunen. Det skal framgå av vedtaket hva som inngår i tilbudet.

Vedtak om tilbud betyr også at tilbudet kan påklages.

Endringen i hvordan dagaktivitet tilbys ved Namdalseid Helsetun skal sikre tilbudet til de med størst behov for organisert dagaktivitet.

Som et ledd i denne prosessen ble det i vår etablert dagtilbud for demente. Samtidig er det jobbet med bedre struktur på aktivitetstilbudet både for brukere på institusjon og i hjemmetjenesten.

Beboere på institusjon trenger ikke vedtak

Det er kun hjemmeboende som trenger å søke Brukerkontoret om vedtak for å kunne bruke dagaktivitetstilbudet ved helsetunet. Beboere på institusjon trenger altså ikke å søke for å bruke tilbudet.

De som ikke har behov for et organisert dagtilbud, men som ønsker et sosialt møtepunkt, oppfordres til å bruke tilbudet ved frivillighetssentralen.

Slik søker du

Bruk søknadskjema for helse og omsorgstjenester for å søke om dagtilbud

• Det er Brukerkontoret som behandler søknaden og fatter vedtak ut fra individuelle behov.
  • Søknad om dagtilbud behandles fortløpende.

Brukerkontoret

Besøksadresse brukerkontor:
Abel Meyers gate 10
Namsos
Inngangen er mot Namsos kirke.

Postadresse:

Namsos kommune
Stavarvegen 2,
7856 JØA

Åpningstider

Kontoret er åpent for besøkende mandag - fredag kl. 10.00–14.00.

Telefon og telefontid Brukerkontoret:
Mandag- fredag, kl. 10.00 – 14.00
Tlf. 95 98 81 35.