Søknad om integreringsmidler

Namsos kommune ønsker å stimulere til at enkeltpersoner, frivillige lag og foreninger i kommunen bidrar til integrering gjennom å skape møteplasser og aktiviteter som gjør at nybosatte flyktninger føler seg velkomne til kommunen.

Støtte til integreringstiltak for flyktninger

Frivillige lag og foreninger og enkeltpersoner i Namsos kommune kan søke om støtte til integreringstiltak. Kommunen ønsker å stimulere til møteplasser og aktiviteter som bidrar til at bosatte flyktninger i alle aldre opplever deltakelse i små og store fellesskap og får nettverk i lokalsamfunnet. Det er viktig at nyankomne flyktninger raskt kan få bidra med sine ressurser i arbeidslivet og i samfunnet generelt.

Her kan du lese retningslinjene for integreringsstøtte (PDF, 82 kB)

Søknader sendes kommunen digitalt senest 3 uker før gjennomføringen. Søknader behandles fortløpende.

Søknadsskjema integreringsmidler2024

Det er et krav at aktiviteten / tiltaket gjøres kjent i Friskus Namsos 14 dager i forkant av gjennomføringen.

Hvordan oppretter du profil på Opplev Namsos/Friskusportalen?

Først må du opprette profil i eget navn, med brukernavn og passord. Så skal du trykke du på Bli arrangør i menyen øverst på siden, og så følger du stegene for å gjøre arrangørsiden til laget ditt klar.

Her finner du Opplev Namsos/Friskus.

Rapportering

Du skal rapportere på erfaringer du gjorde deg i gjennomføringen av tiltaket innen 3 uker etter gjennomføring. Under er det lenke til rapporteringsskjema.

Skjema for rapportering, integreringsmidler 2024