Nord universitet og Namsos kommune samarbeider

Nord universitet har lang og god tradisjon for å samarbeide med hele Namdalsregionen. Nå inngår universitetet også formell samarbeidsavtale med Namsos kommune.

– Det er supert at vi nå får på plass denne samarbeidsavtalen med Namsos kommune. Vi skal jobbe sammen slik at vi styrker utdanningene og forskningen vår, bygger videre på regionens gode arbeid innenfor bio- og sirkulærøkonomi, og ikke minst utvikler universitets- og studentbyen Namsos, sier rektor Hanne Solheim Hansen.

Mann og kvinne tar hverandre i hånda og smiler. - Klikk for stort bildeNamsosordfører Frode Båtnes og Nord-rektor Hanne Solheim Hansen signerer samarbeidsavtalen. Nord universitet

Ordfører Frode Båtnes var også en fornøyd mann etter avtalesigneringen.

– Vi har tradisjon for å samarbeide med Nord universitet gjennom Partnerskap Namdal allerede. Vi i Namsos kommune skal strekke oss langt for å være et godt vertskap for universitetet, blant annet gjennom å være en trivelig by utenom studiene. Kanskje kan vi også se at flere studier starter opp i Namsos. Dette blir veldig spennende, uttaler ordføreren.

Rektor Hanne Solheim Hansen er også glad for at samarbeidsavtalen har gitt grunnlag for et samarbeidsråd der også studenter, studentorganisasjoner og StudentiNord skal bidra konkret for at Namsos kontinuerlig strekker seg etter å være en god og tilpasset studentby for trivsel og attraktivitet.

Ved Nord universitet vil Aina Hildrum som studiestedsleder på Namsos være kontaktperson for avtalen.

Tekst og foto: Nord universitet