Er du vår neste mann eller kvinne?

“Menn i helse” er en unik mulighet til å ta fagbrev som helsefagarbeider. Utdanningen er tilrettelagt for arbeidssøkende menn i alderen 19 – 55+.

• Nasjonalt rekrutteringsprogram innen helse
  • Opprinnelig for menn, men nå kan også kvinner i målgruppen søke.
  • Deltakerne får tittelen helserekrutter.
  • Under utdanningen veksler helserekruttene mellom å motta ytelser fra NAV og lønn fra kommunen.

Menn i helse

Namsos kommune er med i et nasjonalt rekrutteringsprogram hvor arbeidssøkende menn i aldersgruppen 19 – 55+ tilbys et komprimert og forutsigbart utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider. Kommunen stiller med praksis- og læreplasser.

Nysgjerrig eller kjenner du kanskje noen som fortjener muligheten? Da vil vi gjerne høre fra deg eller at du tipser dem.

Oppstart

Kull 2024 starter i mars 2024.

Kvinner kan også søke

Kvinner i målgruppen kan også søke.

Informasjonsmøte 2024: 26. februar

Sted: O2 Huset, Strandvegen 14, Steinkjer

Veibeskrivelse Google map

Tid: kl. 12.00 - 14.00

• På informasjonsmøtet vil du få vite mer om Menn i helse, utdanningen og jobbmulighetene.
  • I etterkant av møtet kan du melde deg på til intervju.
  • Egnede og motiverte kandidater vil etter intervjuet tilbys en 13 ukers veiledet praksisperiode som helserekrutt. Deretter er det sommerjobb og videre utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider.

Meld deg på informasjonsmøtet

Send en e-post til kirsten@mennihelse.no eller meld deg på via din NAV-veileder. Ditt Nav-kontor kan hjelpe deg med påmeldingen.

Vil du lese mer?

Kontaktperson

Har du spørsmål om Menn i helse? Kontakt fylkeskoordinator Kirsten Ulriksen Skogseth

Hilde Merete Leirbekk Pettersen-Bromseth