Rett til å klage på forvaltningsvedtakLytt til tekstenStopp avspillingFristen for å klage er tre uker fra du mottar et forvaltningsvedtak.Hva kan du klage på?Vedtak du har fått fra Namsos kommune.Hvor kan du sende klagen?send e-post til postmottak@namsos.kommune.no (Unngå sensitive opplysninger per e-post)Send digital post til ossSend pr post til Namsos kommune, Stavarvegen 2, 7856 JØAKlagen kan også leveres inn på innbyggertorgene i kommunenFristFristen for å klage er tre uker fra vedtaket er kommet frem til deg. Klagen må være postlagt før fristen går ut.Kreve begrunnelseHvis du ikke har fått begrunnelse for vedtaket, kan du sette fram krav om dette, men det må settes fram innen klagefristen.Klagens innholdHvilket vedtak gjelder det.Klagen må være skriftlig og begrunnet.Du må undertegne klagen.Eventuelle andre opplysninger som kan ha betydning for vurdering av klagen.Utsettelse av vedtakSelv om du har klagerett, kan vedtaket vanligvis gjennomføres straks.Du har imidlertid adgang til å søke om å få utsatt iverksettelsen av vedtaket inntil klagefristen er ute eller klagen er avgjort.Sakens dokumenter og veiledningMed visse begrensninger har du rett til å se dokumentene i saken.Du kan få veiledning om adgang til å klage, fremgangsmåte og om reglene for saksbehandlingen.Kostnader ved klagesakDu kan søke om å få dekket utgifter til nødvendig advokatbistand etter reglene om fri rettshjelp. En slik søknad må settes fram for Statsforvalteren.Blir ikke vedtaket endretDersom vedtaket ikke blir endret, sendes det til videre klageinstans for avgjørelse. Publisert 10.11.2023 11:03 Sist endret 28.10.2024 08:58