Kriseberedskap

Kommunens primære ansvar er å ivareta sikkerheten for alle som til enhver tid oppholder seg i kommunen. Kommunen har også ansvar for å beskytte det ytre miljø og kulturelle verdier.

Ved kriser og alvorlige hendelser i kommunen kalles kriseledelsen i kommunen sammen. Den består av kommunedirektør, ordfører, kommunalsjefer, kommuneoverlege og krisestab med flere medarbeidere. 

Kommunens ansvar i en krisesituasjon er å delta i arbeidet med skadebegrensende tiltak for å sikre mennesker, miljø og materielle verdier. Videre har kommunen ansvar for å gjenopprette normalsituasjonen etter en hendelse har inntruffet.

Varslingsliste ved krise
Funksjon Navn Telefonnummer
Konstituert kommunedirektør Rønnaug Aaring 91 38 45 46
Konstituert ass. kommunedirektør Ann Evy Duun 99 04 67 10
Sentralbord - dagtid - 74 21 71 00
Innsatsleder Namsos brann og redning - 94 83 28 22

Kontakt

Håvard Sæther
Brannsjef
E-post
Mobil 48 09 97 98