Krigen i Ukraina og Namsos kommunes beredskap

Mange blir urolige på grunn av krigen i Ukraina og Namsos kommune mottar en del spørsmål fra innbyggerne.

Her kan du lese om beredskap i Namsos kommune, informasjon fra nasjonale myndigheter og hvordan du kan snakke om krig med barn og unge.

Nasjonale myndigheter melder at de følger med på trusselbildet for Norge som følge av krigen i Ukraina, men at det ikke er grunn til å heve beredskapen nå. Namsos kommune følger rådene fra nasjonale myndigheter.

Ønsker du å bidra i forbindelse med krigen i Ukraina

Namsos kommune jobber med å bygge opp tjenesteapparatet slik at vi kan hjelpe et ukjent antall flyktninger fra Ukraina.

Kommunen opplever et stort engasjement fra innbyggere som ønsker å bidra. Det er vi veldig takknemlige for!

Registrer deg - send inn skjema

Vi trenger noen opplysninger om deg og vil derfor be deg om å fylle ut et eller flere av skjemaene nedenfor. Dette er foreløpig en kartlegging. Vi vil ta kontakt med deg ved behov.