Retningslinjer gjennomføring 17. mai Innhold og søk Søkeord Søk Vis innholdsfortegnelse 1 Oppnevnelse av hovedkomité 2 Grendekomitéer 3 Hovedkomitéens oppgaver 4 Blomsternedleggelse 5 Korps 6 Tilskudd 7 Sekretærrollen Til dokumentforside Last ned som PDF Til dokumentforside Neste kapittel 1 Oppnevnelse av hovedkomité Namsos kommune oppnevner medlemmer til hovedkomitéen, som står for markeringen i Namsos sentrum.Oppnevning gjennomføres i tråd med kommunestyrets vedtak (PS 39/2023):17. mai-komitéen er et folkevalgt organ, og det gis møtegodtgjørelse til komitéens medlemmer i tråd med dette.Varaordfører ivaretar vervet som leder av hovedkomitéen for 17. mai i Namsos.Kommunestyret oppnevner inntil fem (fire faste og én vara) kommunestyremedlemmer/varamedlemmer som medlemmer til hovedkomiteen.Kommunestyret oppnevner minst tre innbyggerrepresentanter og én vararepresentant til hovedkomitéen.For å sikre overlapping og fordeling mellom politiske representanter og innbyggerrepresentanter, oppnevntes to politiske representanter og to innbyggerrepresentanter for ett år, og to politiske representanter og to innbyggerrepresentanter oppnevnes for to år.Én vararepresentant oppnevnes for ett år og én for to år.Politiske representanter som oppnevnes til 17.mai-komitéen ut over perioden de sitter i politiske utvalg, fullfører sitt verv i 17. mai-komitéen. Til dokumentforside Neste kapittel