Pedagogisk plan for Stjerten barnehage

Arbeidsmetode

Barnegrupper - Stjerten barnehage har en gruppe, for barn fra 1-5 år. Skolefritidsordningen ved Statland skole, er hos barnehagen, og elevene kan komme både før og etter skoletid. Vi samarbeider med skolen, og har ulike aktiviteter og arrangement sammen gjennom året.

Barnehagen bruker app (Visma barnehage), for registrering av barn, og for kontakt ut til dere foreldre og foresatte. Der legger vi også jevnlig ut rapporter. Månedsplaner sendes også via denne, med en grov skisse over aktiviteter. 

Førskoleaktiviteter - det viktigste er å jobbe med «meg selv, sammen med andre». En felles arena der man jobber med pedagogikk og aktiviteter med tanke på skolestart fra januar og til barnehageslutt.

Barn med spesielle behov blir i varetatt gjennom at de får tilbudet i barnehagen tilpasset best mulig ut fra behov. Dersom det er behov ut over det vi ser vi kan tilby, kan vi, i samråd med foreldrene be om en utredning og eventuell henvisning til samarbeidende instanser for å vurdere om tilbudet er godt nok.

Når dere kommer til barnehagen, ønsker vi at dere følger deres barn inn, og har tid både ved levering og henting, til å gi og ta imot beskjeder. Skulle det oppstå noe i løpet av dagen, så tar vi kontakt.

Dere skal føle dere trygge på at vi tar best mulig vare på «ditt» barn, og skulle du oppleve noe annet, så vil vi gjerne at du sier ifra.

ikke har spist frokost hjemme, tar med matpakke og spiser i barnehagen. Vi har hvilestund midt på dagen, da hvile er like viktig som aktivitet, for at hjernene skal bearbeide alle inntrykkene gjennom en dag. Dette kan være ved at man har høytlesing, lydbok, sang/musikk.