Bli med på stolpejakt

Stolpejakten er et gratis lavterskel tur- og trimkonsept som du finner flere steder i landet. Stolpejakten går ut på å finne fram til ulike punkter – stolper - markert i et kart. Derav navnet Stolpejakten! I Namsos arrangeres stolpejakten i sommerhalvåret med oppstart 1. juni.

Stolpene har en QR-kode som du skanner i en egen app eller registrerer på nett senere. Stolpejakten arrangeres i sommerhalvåret med oppstart første helga i juni.

Bedre form og bedre kjent i kommunen

Namsos kommune ønsker å legge til rette for at vi kan bli bedre kjent i kommunen vår. Både med fine turmål, kulturminner og lokal historie.

Vi samarbeider derfor med lag og foreninger, de som kjenner sine nærmiljøer best, for å finne gode stolpeplasseringer. Både idrettslag, historielag, orienteringsklubber og grendelag er med som medarrangører.

Stolpejakten gir deltagerne muligheter for både kortere og lengre turer alene eller sammen, kunnskap om kulturminner og bedre fysisk form – altså et skikkelig kinderegg! Dette er kommunens mål med å gjennomføre Stolpejakten.

Slik deltar du

Stolpejakten går altså ut på å finne fram til stolper markert i et kart. De har en QR-kode som du skanner i en egen app eller registrerer på nett senere. Stolpene har ulik vanskelighetsgrad – fra grønne stolper som er veldig lette å nå, til svarte som er vanskeligere å nå.

Du kan registrere deg og lese mer om hvordan stolpejakten fungerer på nettsiden stolpejakten.no.

Hvor i kommunen er stolpene plassert?

Du finner stolpene rundt om i kommunen fordelt på fire kart:

• Namsos nord: Vemundvik, Otterøya, Jøa, Salsnes og Lund
  • Namsos sentrum, bymarka og brurunden
  • Namsos øst: Spillum, Klinga og Bangsund
  • Namsos sør: Namdalseid, Tøttdal og Statland

Hvor lenge varer stolpejakten?

Stolpejakten er delt inn i ulike kartområder. Alle kartene starter 1. juni, men har ulik varighet.

Kartet som gjelder for Namsos sentrum og bymarka har en periode fram til og med 30. september, mens de andre kartene har en varighet til og med 31. august.

God jakt!

Bli medarrangør