Lek og lær for en god sak! TV-aksjonen 2022

Lek og lær for en god sak! Engasjer din skole/barnehage i årets TV-aksjon gjennom vårt årlige undervisningsprogram, skoleløp eller basar.

TV-aksjonen NRK 2022 går til Leger Uten Grensers arbeid for å gi livreddende helsehjelp og medisiner til mennesker som trenger det mest. I år går TV-aksjonen av stabelen 23. oktober.

Undervisningsopplegg

I samarbeid med det digitale læringsuniverset Salaby, utarbeider TV-aksjonen hvert år et gratis undervisningsopplegg for alle barn og unge i den norske grunnskolen.

Digitalt undervisningsopplegg for barn og unge om temaet for årets TV-aksjon

Skoleløp

Ønsker din skole å bidra til årets TV-aksjon kan kanskje et skoleløp være noe for deg?

Les mer om skoleløpet og meld på din skole

Basar og markedsdag

For barn og ungdom er det uendelig mange måter å samle inn penger til TV-aksjonen.

Mange steder velger barn og ungdom å lage en basar hvor de selger kaker, gamle leker eller annet til inntekt for TV-aksjonen.

Mer info om basar og markedsdag - TV-aksjonen 2022

Skolewebinar

Her får vi en introduksjon til årets tema «Sammen redder vi liv».

For hvem? For alle som jobber med eller på skoler og ønsker å vite mer om årets TV-aksjon og hvordan skolen kan engasjere seg i TV-aksjonen

Namsos kommunens informasjonsside om årets TV-aksjon

Informasjonssider om TV-aksjonen 2022