Ei havn som e heim

Alle steder har sin egen historie. Det har også vi som bor her. Men våre egne historier kan føles små, så små at de aldri blir hørt. Og sjeldent blir de laget film om. Denne gang har akkurat det skjedd.

Filmen «Ei havn som e heim» er basert på historiene til fire namsosinger. Det har også blitt ei låt med samme navn. Ronny Grannes, kjent fra bandet Grannes og TV-serien «The Stream», har sammen med musiker og produsent Eirik Øien og Magnus Lillemark skrevet og laget sangen i Fjøset lydstudio på Otterøya i Namsos kommune. Låta finner du på Spotify, Tidal og Apple Music.

Historier

I nye Namsos kommune er det mange historier å fortelle. Noen er små, andre er store. Og de fleste er ikke en gang laget ennå. Kommunen er jo et ekte nyttårsbarn, født på slaget 12 på nyttårsaften. Stolte foreldre er de gamle kommunene Fosnes, Namdalseid og Namsos, samt Lund krets fra Nærøy.

Bli med og lag historie. Velkommen til Namsos kommune - «Ei havn som e heim».